Body och byxor i underbara apatyget


Här är en liten beställning till en liten kille. Tycker det va så gulligt att jag va tvungen att sy lika till mina tvillingar med. Bilder kommer. Det va svårt att hitta ett tyg som riktigt matchade i färg till apatyget, så därför tog jag en helt annan färg (vit) och gjorde en liten bit foder i tröjan i aptyget. Samma muddtyg på tröjan och byxan. Alla tyger från Jofotex. Mönster från Ottobre 5/2006 (body) och 1/2011 (byxa), men gjort om dem något. Byxan har jag gjort en smalare midjemudd på och inte använt något framilonband som det är i mönstret. Bodyn har jag förlängt något i grenen, eftersom det blir lite knappt om plats för knubbiga ben annars. Nu har jag aldrig träffat bebisen som skall ha dessa kläder och vet inte om hans ben är knubbiga.

Kommentera här: